fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Bērns un agresija - 2. uzvedība.lv izveidotājas, pedagoģes Līgas Bērziņas lekcija

image
19
Apr

Bērns un agresija - 2. uzvedība.lv izveidotājas, pedagoģes Līgas Bērziņas lekcija

  • Kuldīgas BJC
  • 19/04/2023

Turpinot jau iesākto tēmu par bērna agresīvu uzvedību, agresijas  cēloņiem, izpausmēm un iespējām to diagnosticēt un koriģēt, Kuldīgas Jauniešu mājā 14.aprīlī notika jau otrā platformas uzvedība.lv izveidotājas, pedagoģes  Līgas Bērziņas lekcija. Tās mērķis bija  padziļināt  pedagogu, interešu izglītības pulciņu vadītāju un vecāku zināšanas  par bērnu agresiju un dot  izpratni un reālus instrumentus, kā pielietot šīs  zināšanas ikdienā ģimenē vai pedagoģiskajā darbībā.

Iegūt vērtīgo informāciju varēja gan klātienē Jauniešu mājā, Jelgavas ielā 26, gan arī pieslēdzoties lekcijai ar ZOOM platformas starpniecību. Lielākā daļa interesentu (ap 65 dalībnieki) izvēlējās attālināto zināšanu ieguves veidu, bet kopumā  bija ap 80 interesenti. Lektores L.Bērziņas mudināti, gan klātesošie zālē, gan pie datoriem esošie aktīvi iesaistījās apmācību procesā, sniedzot atbildes uz jautājumiem, kā arī daloties ar savu pieredzi un komentējot situācijas no reālās dzīves.   

Līgas Bērziņas personīgā pieredze un ilgā profesionālā darbība ir pamatā augstvērtīgai, koncentrētā veidā apkopotai informācijai, kas ļauj izprast bērnu agresijas iemeslus. Tās pamatā vienmēr būs kāds psiholoģisks iemesls, tādēļ nedrīkst ignorēt jau pirmās pamanītās agresijas izpausmes. Vissliktāk, ja bērnam tiek uzlikts kopējs zīmogs “izlaists un neaudzināts bērns” un netiek veikta tālāka izpēte, kuras laikā var iedziļināties katra bērna individuālajā gadījumā. Lektore tikšanās laikā izanalizēja  12 izplatītākos bērnu agresijas iemeslus, kam pamatā ir bērna neapmierinātās psiholoģiskās vai fizioloģiskās vajadzības, piemēram, “Man bail zaudēt”, “Es redzu, ka es tev nepatīku”, “Gribu būt populārs”, “Gribu būt neredzams”, “Es nevaru izturēt”, “Pārmaiņām nē!” u.c. 
Katrai no šīm vajadzībām var būt destruktīvas izpausmes, ja tā netiek apmierināta, vai arī, ja tā tiek pārsātināta. Katram faktoram ir atšķirīgas izpausmes un atšķirīgi pieaugušā reaģēšanas un korekcijas veidi. Jo zinošāki un saprotošāki būs pedagogi un vecāki, jo vieglāk būs gan pašiem pieaugušajiem un bērnam, gan kolektīvam, kurā  bērns uzturas.

Pēc L.Bērziņas iniciatīvas, Kuldīgas Jauniešu mājā notiek arī atbalsta grupas tikšanās   vecākiem, kuriem ir bērni ar autismu un invaliditāti. Pāris reizes mēnesī šeit plānots organizēt arī Autisma biedrības radošās meistarklases bērniem ar autismu, lai pamanītu katra individuālo talantu, “izkāptu” no ierastās un ierobežojošās  mācību vides, ļaujot brīvu vaļu radošām izpausmēm.

 

16818141856861681814185659168181418563116818141856011681814185564