fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Diskutē, kā uzlabot jauniešu, skolotāju un sociālo pedagogu kopējo dialogu

image
24
Nov

Diskutē, kā uzlabot jauniešu, skolotāju un sociālo pedagogu kopējo dialogu

  • Kuldīgas BJC
  • 24/11/2023

Kā panākt, lai jaunieši mazāk konfliktētu, justos uzklausīti un saprasti un mazāk nonāktu to  iestāžu redzeslokā, kas saistītas ar likumpārkāpumiem. Šie un citi jautājumi tika pārrunāti 24. novembra tikšanās laikā Kuldīgas Jauniešu mājā, uz kuru pulcējās gan jaunieši un jaunatnes darbinieki, gan pārstāvji no Valsts probācijas dienesta  Kuldīgas nodaļas. 

Šīs iestādes vadītāja Diāna Lūse klātesošos informēja par sava darba specifiku, kas maldīgi tiek saistīts tikai ar cilvēkiem, kas atbrīvoti no ieslodzījuma vietām un viņu uzraudzību. Daudz lielāks darbs tiek veikts ar cilvēkiem, kas dažādu iemeslu dēļ paveikuši likumpārkāpumu, bet viņiem tiek dota iespēja turpināt strādāt, mācīties un atrasties ierastajā vidē, taču jāiesaistās dažādās dienesta aktivitātēs, koriģējot savu sociālo uzvedību. 

Sarunas laikā tika noskaidrotas jauniešu zināšanas par iespējām atrisināt konfliktus un  neiesaistīties tajos- gan klases, gan  citu sociālo grupu ietvaros. Arī par to, kur jaunieši meklē palīdzību, ja paša spēkiem radušos situāciju atrisināt nevar. Jaunieši dalījās ar pieredzes stāstiem par to, kādu atbalstu viņi saņem skolās no klases audzinātājiem un sociālajiem pedagogiem, kā arī izteica priekšlikumus, kā šo sadarbību uzlabot. Bieži vien viņi skolās nevēlas runāt par sev svarīgiem jautājumiem, baidoties no vienaudžu negatīva nosodījuma vai pedagogu virspusīgas attieksmes.

Šādos gadījumos Probācijas dienesta speciālisti var piedāvāt savu palīdzību, veicot  mediācijas procesu, esot neitrālai personai starp konfliktā iesaistītajām pusēm (skolēns - skolēns, skolēns - pedagogs, pedagogs – vecāks u.c.). 
Jaunieši piedāvāja arī ideju par uzticības personu ārpus skolas, kas nav skolas personāls, bet pie kuras var vērsties sarežģītu situāciju gadījumos. 

Sarunas noslēgumā tikšanās dalībnieki bija vienisprātis, ka jāturpina izglītot jaunieši un pedagogu gan par iecietības, pieņemšanas un konfliktu risināšanas jautājumiem. Tāpat jauniešiem svarīgs bija emocionālās inteliģences aspekts savstarpējās komunikācijas ietvaros.    

Tikšanās  notika Kuldīgas novada Bērnu un jauniešu karjeras izglītības un audzināšanas darba pasākumu plāna ietvaros, pilnveidojot jauniešu līdzdalības, sadarbības un komunikācijas prasmes, kā arī veicinot iecietību un pieņemšanu vienaudžu vidū.